Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 15 jan 19 12:41 
actief lid

Ik ben al lang niet meer actief geweest hier, omdat de angst om over te geven mijn leven niet meer beheerst.
En nu is het gisteren na 12 jaar voor het eerst gebeurd, en het deed me totaal niets!

Gistermorgen stond ik op met mijn zoon omdat hij naar school moest. Er was toen nog niets aan de hand.
Toen hij de deur uit ging kreeg ik ineens aandrang voor de grote boodschap en was er lichtelijk misselijk bij, maar dat heb ik wel vaker.
Lezen op eigen risico: toon
Toen ik op de wc zat veranderde de ontlasting ineens in waterdun, en op dat moment begon ik me niet lekker te voelen. Echt misselijk, zweterig, ik herkende hrt meteen: dit wordt buikgriep. Na nog een aabtal keren diarree te hebben gehad, kreeg ik kramp in de maagstreek en last van opboeren. En ik voelde helemaal geen paniek! Ik wilde zelfs dat het er snel uit zou komen, en dat heb ik nog nooit gehad... Normaal deed ik er alles aan om het te voorkomen. Ook nu had ik een tablet tegen de misselijkheid genomen omdat ik moest werken, maar die deed helemaal niets. Ik heb een zak gepakt en nog geen anderhalf uur nadat ik me ziek begon te voelen heb ik hier flink in overgegeven.

Het was een enorme opluchting en ik moest zelfs om mezelf lachen: waar heb ik me al die jaren druk over gemaakt?? Was dit het??

Het is maar 1 keer gebeurd maar ik ben nog altijd niet in orde, maar mijn angst is volledig weg. Ik ben enorm trots op mezelf!

Mijn angst voor overgeven is ontstaan toen de vader van mijn neef op jonge leeftijd is overleden. We waren daar om de familie te ondersteunen en ik was een jaar of 5 ofzo, en mijn nicht wees een plek in de vloerbedekking aan en zei
Lezen op eigen risico: toon
hier heeft hij overgegeven voordat hij dood ging
en daardoor ben ik het altijd met doodgaan gaan associƫren

Maar die angst is nu helemaal weg, ik kan wel zeggen dat ik genezen ben :D :D

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 15 jan 19 16:06 
actief lid

Wat fijn dat het zo meeviel en je mag zeker trots op jezelf zijn :thumbup:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 20 jan 19 13:57 
lid

Hoe is je angst weg gegaan? Vanzelf, of heb je actief therapie gevolgd?

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 28 jan 19 18:28 
actief lid

Thibo schreef:
Hoe is je angst weg gegaan? Vanzelf, of heb je actief therapie gevolgd?

Ik heb er niets voor gedaan. Ik werk in de zorgsector en kom vaak met braken en braaksel van anderen in aanraking. Dat doet me al jaren niets, maar voor zelf braken was ik panisch en ik deed alles om het te voorkomen, wat jarenlang is gelukt. Ik was echt bang om dood te gaan als ik moest overgeven...

Vanwege mijn werk adviseer en help ik dus vaak mensen die ziek zijn en moeten overgeven, en dan zeg ik ze altijd dat het geen kwaad kan, maar alleen erg vervelend is. Toen dacht ik: ik geef mensen advies, maar waarom blijf ik er zelf bang voor?

De vorige keer dat ik buikgriep had voelde ik me er ook "klaar" voor, alleen gebeurde het toen niet.
En 2 weken geleden overviel het me en gebeurde het dus wel, en ik was zelfs blij dat het eindelijk gebeurde omdat ik zo misselijk was.
Ik moest zelfs lachen toen het gebeurd was... Was het dit waar ik zo bang voor was? De aanloop naar braken toe, dus de misselijkheid en angst en alles eraan doen om het te voorkomen, is gewoon veel vervelender dan het braken zelf, daar ben ik nu gelukkig achter gekomen.

Ik ben dus helemaal niet meer bang ervoor, godzijdank! Want die fobie heeft altijd een grote invloed op mijn leven gehad

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur