Alle tijden zijn GMT + 1 uur

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: 03 jul 19 19:38 
lid

Heyhey,
Ik heb al zo’n 8 jaar last van emetofobie (ben nu 19) en ben op mijn 17e in therapie gegaan. Na een paar maanden EMDR en goede gesprekken ging het super met me. Helaas heb ik weer een terug val en ben ik enorm bang om wagenziek te worden. Steeds in de bus of auto wordt ik ‘misselijk’ en ik weet gewoon niet wat ik er tegen kan doen.. ik voel me zo enorm gestrest en gespannen de hele dag door. Ik sta wel weer op de wachtlijst om in behandeling te gaan maar dat gaat voor de vakantie niet meer lukken.. en dan ga ik nog wel een autoreis van 15 uur naar Frankrijk maken en ik zie er zo mega tegen op.. ik ben nooit wagenziek geweest maar toch ben ik er zo bang voor.. iemand tips? Lieve woorden en herkenning is ook altijd welkom <3 Echt dit is zo’n kut angst!!! :no:

Profiel  
Antwoord met een citaat  
BerichtGeplaatst: 05 jul 19 12:28 
actief lid

Het is inderdaad een kutangst!
Snap dat je nu heel erg tegen de reis opziet, maar als je het straks hebt gedaan, kan je héél trots op jezelf zijn.
Wat ik zelf erg geruststellend aan reizen met de auto vind, is dat je altijd even kan stoppen als het echt niet meer gaat.
Ik weet verder niet zo goed wat helpt tegen de angst als je in de auto zit, misschien iets van afleiding in de vorm van muziek. En tegen jezelf blijven zeggen dat het voorbij gaat.

Succes!

Profiel  
Antwoord met een citaat  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur